SUZUKI TEKNOLOGI

INNOVATION

DUAL PROP SYSTEM - NY FUNKTION!

Suzuki Dual prop systemet drejer to propeller i modsatroterende retning af hinanden dog på den samme motor. Det ikke bare forbedrer propellernes greb i vandet men også selve styringen af båden.

 

SUZUKI SELEKTIV ROTATION

Drive-by-wire serien (AP-modeller)  er bygget med speciel dobbeltroterende gearing, der muliggør skift fra højregående til venstregående, uden at skifte gearkassen.

Suzuki præcisionskontrol (elektronisk gas/gear system) 

Computerbaseret drive-by-wire styre- system, som eliminerer friktionen og modstanden ved mekaniske styrekabler, og sikrer en jævn, præcis og skarp operation.

INDBYGGET TANK

Det direkte luftindtag der går fra motorhætten til indsugningen på motoren, forhindrer en øgning af lufttemperaturer og giver derved en forbedret effektivitet.

NØGLEFRI START SYSTEM

Et system der tillader dig at starte motoren vha en nærheds-key-fob.

 

 

TRE-VEJS OPBEVARING

Designet tillader at påhængsmotoren kan fjernes fra båden og kan placeres på alle 3 af motorens sider for opbevaring.

 

 

brugervenlighed

Tilt begrænsningssystem

Påhængsmotorerne er udstyret med et tilt endestop der er bruger-justerbar, og som forhindrer påhængsmotoren i at vippe ud over et forudbestemt punkt.

Stille drift

Motorstøjen bliver reduceret med en resonator på indsugningsmanifolden, hvilket reducerer støjen fra motoren, og gør den mere stille.

 

TROLL MODE SYSTEM

Suzukis Troll Mode System giver finere kontrol over motorens omdrejningstal ved lave omdrejninger, under trolling. Når systemet er aktiveret, bliver omdrejninger styret med en uafhængig kontrolkontakt, der justerer motoromdrejninger i trin på 50 rpm over et område der spænder fra tomgang til 1.200rpm. Systemet omfatter en kontrolkontakt, som kan monteres næsten overalt på konsollen, og er kompatibel med Suzukis Multifunktion- og Dual Scale Analog-målere.

 

KRAFT

OFFSET DRIVAKSEL

Den forskudte drivaksel giver mulighed for at gøre motorerne mindre, ved at flytte påhængsmotorens tyngdepunkt fremad. Dette forbedrer også vægtfordeling, effekt, balance og vibrationsdæmpning.

2-TRINS GEAR REDUKTION

Suzuki påhængsmotorer der anvender den forskudte drivaksel, inkorporerer også 2-trins gearreduktion, der er designet til at opnå et stort udvekslingsforhold - det giver et kraftigt moment til hurtig acceleration og stor topfart.

HØJENERGI ROTATION 

Motorer med højenergi rotation er udstyret med nedre enheder med en stor gearudveksling på 2,42, der er med til at dreje en større 14-tommer skrue. Systemet leverer en stigning på 42% i fremdrift og 136% i bak, og sørger for en eksplosiv fremdrift. 

 

DIREKTE INDTAG

Det direkte luftindtag der går fra motorhæften til indsugningen på motoren, forhindrer en øgning af lufttemperaturen og sikrer dermed en forbedret effektivitet.

VVT (Variabel ventil-timing)

Variabel ventil-timing bruges til at variere indsugningstiming med knastakslen, for at optimere timingen for lav- til mid-range drift. Motoren leverer derved max. effekt på tværs af hele driftsområdet.

 

 FLERTRINSINDUKTION

Den rigtige mængde luft i cylinderen har en stor indflydelse på ydelsen. Suzukis flertrins induktionssystem udnytter to indsugnings-manifoldrør pr. cylinder for at sikre, at motoren får den rigtige mængde luft. Disse rør tillader en større volume af luft at komme ind i kammeret, hvilket øger motorens evne til at ånde effektivt ved høje omdrejninger, hvilket resulterer i højere udgangseffekt under høj hastighed.

Brændstofeffektivitet

LEAN BURN

Suzukis Lean Burn Fuel Control-teknologi er designet til at spare brændstof, ved at levere den optimale blanding af brændstof og luft til motoren.

DOBBELT INJEKTOR - NY FUNKTION!

Den dobbelte injektor leverer præcist den rigtige mængde brændstof på præcist det rigtige tidspunkt til hver cylinder.

 

BATTERI-FRI BRÆNDSTOF INDSPRØJTNINGSSYSTEM

Systemet fungerer uden batteri, og er endnu en ”first in class” inden for marine branchen, der leverer hurtigere start, jævnere kørselsydelse og højere acceleration under alle vind- og vejrforhold, uden noget behov for batteri.

 

 

PÅLIDELIGHED

SELVJUSTERENDE TIMINGSKÆDE

På hver model højere end DF40A løber timingskæden i et oliebad, så der aldrig er brug for smøring. Der er udstyret med en automatisk hydraulisk remstrammer, så den forbliver korrekt justeret på alle tidspunkter. Enkel, effektiv og vedligeholdelsesfri.

 

DUAL LOUVER SYSTEM - NY FUNKTION!

Den nye DF350A er som noget helt nyt udstyret med et dobbelt vandsparende luftindtag, der fjerner al vand fra indsugningsluften.

TO-VEJS VANDINDTAG

Motorens kølesystem er afhængigt af vand, der leveres gennem lave vandindtag, der er placeret på den nederste enhed. Vha det dobbelte vandindtag øges vandstrømmen i den nederste enhed, hvilket resulterer i en større kølingseffektivitet. Placering af forreste indløb yder en større vandforsyning, og lader motoren operere på lavt vand.

 

ALARM TIL VAND I BRÆNDSTOF

Systemet hjælper til at beskytte motoren mod fugt i brændstoffet, vha et vand identificierings-brændstoffilter, og advarer hvis der kommer vand i brændstoffet.