fbpx

SUZUKI TEKNOLOGI

INNOVATION

DUAL PROP SYSTEM - NY FUNKTION!

Suzuki Dual prop systemet rotere to propeller i hver sin retning. Det forbedrer propellernes greb i vandet hvilket resultere i bedre ydeevne og hurtig acceleration. Dual prop systemet giver også mere stabilitet under sejlads ved eliminering af laterale krafter som forekommer på motorer med enkelt propel.

SUZUKI SELEKTIV ROTATION

Drive-by-wire serien (AP-modeller)  er bygget med speciel dobbeltroterende gearing, der muliggør skift fra højregående til venstregående, uden at skifte gearkassen.

Suzuki præcisionskontrol (elektronisk gas/gear system) 

Computerbaseret drive-by-wire styre- system, som eliminerer friktionen og modstanden ved mekaniske styrekabler, og sikrer en jævn, præcis og skarp operation.

INDBYGGET TANK

Den integrerede højt-liggende brændstoftank og envejsventil levere leverer brændstofforsyning ved hjælp af tyngdekræften, dette muliggør lettere start uden at afmontere motordækslet og uden hjælp fra primer bold, selv efter længere tids opbevaring.

NØGLEFRI START SYSTEM

Et system der forhindre start af motoren uden tilstedeværelsen af en kodet key-fob i nærheden hvilket mindsker risikoen for tyveri.

TRE-VEJS OPBEVARING

Designet tillader at påhængsmotoren kan fjernes fra båden og placeres på alle 3 af motorens sider for opbevaring.

BRUGERVENLIGHED

Tilt begrænsningssystem

Påhængsmotorerne er udstyret med et tilt endestop der er bruger-justerbar, og som forhindrer påhængsmotoren i at vippe ud over et forudbestemt punkt.

Stille drift

Motorstøjen bliver reduceret med en resonator på indsugningsmanifolden, hvilket reducerer støjen fra motoren og forbedre komforten under sejlads.

TROLL MODE SYSTEM

Suzukis Troll Mode System giver finere kontrol over motorens omdrejningstal ved lave omdrejninger, under trolling. Når systemet er aktiveret, bliver omdrejninger styret ved hjælp af multifunktionsuret, der justerer motoromdrejninger i trin på 50omdr. over et område der spænder fra tomgang til 1.200omdr.

KRAFT

OFFSET DRIVAKSEL

Den forskudte drivaksel giver mulighed for at gøre motorerne mindre, ved at flytte påhængsmotorens tyngdepunkt fremad. Dette forbedrer også vægtfordeling, effekt, balance og vibrationsdæmpning.

2-TRINS GEAR REDUKTION

Suzuki påhængsmotorer der anvender den forskudte drivaksel, inkorporerer også 2-trins gearreduktion, der er designet til at opnå et stort udvekslingsforhold - det giver et kraftigt moment til hurtig acceleration og stor topfart.

HØJENERGI ROTATION 

Disse påhængsmotorer er udstyret en gearudveksling på 2,42, som er større end standardmodellen. Når de kombineres med en stor propel kan systemet levere en kraftig acceleration. 

DIREKTE INDTAG

Det direkte luftindtag der går fra motorhæften til indsugningen på motoren, forhindrer en øgning af lufttemperaturen og sikrer dermed en forbedret effektivitet.

VVT (Variabel ventil-timing)

Variabel ventil-timing bruges til at variere lukketiden på indsugningsventilen. Motoren leverer derved max. effekt på tværs af hele driftsområdet.

 FLERTRINSINDUKTION

Den rigtige mængde luft i cylinderen har en stor indflydelse på ydelsen. Suzukis flertrins induktionssystem benytter sig af en variabel indsugningslængde der kan tilføre en større luftmængde og øge effekten ved høj hastighed. Systemet forbedre også forbrænding og moment ved at øge tætheden i indsugningsluften under drift ved lav hastighed.

BRÆNDSTOFEFFEKTIVITET

LEAN BURN

Suzukis Lean Burn Fuel Control-teknologi er designet til at spare brændstof, ved at levere den optimale blanding af brændstof og luft til motoren.

DOBBELT INJEKTOR - NY FUNKTION!

De dobbelte dysser leverer præcist den rigtige mængde brændstof på præcist det rigtige tidspunkt til hver cylinder. Dette bidrager til højere effekt og bedre økonomi.

BATTERI-FRI BRÆNDSTOF INDSPRØJTNINGSSYSTEM

Systemet fungerer uden batteri, og er endnu en ”first in class” inden for marine branchen, der leverer hurtigere start, jævnere kørselsydelse og højere acceleration under alle vind- og vejrforhold, uden noget behov for batteri.

PÅLIDELIGHED

SELVJUSTERENDE TIMINGSKÆDE

På hver model fra DF40A løber timingkæden i et oliebad, og er derfor vedligeholdelses-fri. De er udstyret med en automatisk hydraulisk kædestrammer, så den forbliver korrekt justeret på alle tidspunkter. Enkel, effektiv og vedligeholdelses-fri.

DUAL LOUVER SYSTEM - NY FUNKTION!

Den nye DF350A er som noget helt nyt udstyret med et dobbelt vandseparerende luftindtag, der fjerner al vand fra indsugningsluften.

TO-VEJS VANDINDTAG

Motorens kølesystem er afhængigt af vand, der leveres gennem lave vandindtag, der er placeret nederste på gearkassen. Vha det dobbelte vandindtag øges vandstrømmen i kølesystemet, hvilket resulterer i en større kølingseffektivitet. Placering af forreste indløb yder en større vandforsyning, og lader motoren operere på lavt vand.

ALARM TIL VAND I BRÆNDSTOF

Systemet hjælper til at beskytte motoren mod fugt i brændstoffet, vha en sensor i brændstoffilteret, og advarer hvis der kommer vand i brændstoffet.